همایش تورگردانی با حضور راهنمایان گردشگری و مسئولان دفاتر خدماتی 12 استان کشور در هتل امیرکبیر اراک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی استان در این همایش گفت: جذب بیشتر گردشگر و مسافر و افزایش اقامت از دو شب به سه شب و رونق گردشگری در این استان از اهداف برگزاری این همایش است.
سیدمحمد حسینی افزود: ارتقاء صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار به منظور رونق تاسیسات گردشگری از دیگر اهداف برگزاری همایش است. 
وی اظهار داشت : راهنمایان گردشگری استان های تهران ، اصفهان ، البرز ، فارس ، ایلام ، زنجان ، لرستان و همدان در قالب این همایش از شهرک صنعتی کاوه و مسجد جامع ساوه و اماکن تاریخی، جاذبه های فرهنگی و طبیعی شامل تالاب میقان، بازار تاریخی و شرکت آلومینیوم اراک دیدن کردند.
در روز دوم این همایش راهنمایان گردشگری از بیت تاریخی امام( ره) درخمین، آبگرم و سرچشمه محلات ، غار نخجیر در دلیجان و بافت تاریخی نراق دیدن می کنند تا با جاذبه های تاریخی به منظور برنامه ریزی برای جذب گردشگری بیشتر آشنا شوند. 
برگزاری تورهای گردشگری رایگان در ایام عید در اراک توسط راهنمایان گردشگری استان یکی از فعالیت‌های حوزه گردشگری استان به شمار می‌رود که در این مورد همکاری خوبی با شهرداری به وجود آمده است.
همچنین تورهای گردشگری استان در سطح مدارس به طور رایگان آغاز شده است و تعامل با دانشگاه‌های استان در این ‌باره نیز جزء برنامه‌های  حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1395030176